Hätte ich irgendwie gern mehr gemocht, aber ist beinah unverständlich erzählt - ich habe überhaupt nicht verstanden, warum am Ende zunächst die Eskalation vermieden wird, damit sie dann doch noch in der Folgeszene passiert? Die Schauspielleistungen durch die Bank schlimm, da kann man weder Anton Yelchin noch Nicolas Cage ausnehmen. In der zweiten Hälfte zudem auch einfach öde, weil es Schrader hier einfach nicht gelingt, nachvollziehbar zu zeigen, was auf dem Spiel steht oder wer warum agiert.
Da ich gestern erst "Mishima - Ein Leben in vier Akten" von Schrader gesehen habe, was inszenatorisch und schauspielerisch ein unbedingtes Meisterwerk ist, verblüfft mich schon sehr, dass zwei so qualitativ unterschiedliche Filme vom gleichen Regisseur & Autor sein können.
...oder auch nicht - denn offensichtlich war Paul Schrader aber selbst mit dieser veröffentlichten Version so unzufrieden, dass er unter dem Namen "Dark" eine alternative Vision herausgebracht hat:
"On October 16, 2014, Schrader posted on his Facebook page: "We lost the battle. 'Dying of the Light,' a film I wrote and directed, was taken away from me, reedited, scored and mixed without my input.". This post was accompanied by photographs of himself, Cage, Yelchin, and Refn wearing a T-shirt carrying the "non-disparagement" clause of their contracts which prohibits them from criticizing the film in question prior to, during, and in a period immediately following a project's release. Schrader wrote: "Here we are, Nick Cage, Anton Yelchin, Nic Refn and myself, wearing our 'non-disparagement' T shirts. The non-disparagement clause in an artist's contract gives the owners of the film the right to sue the artist should the owner deem anything the artist has said about the film to be 'derogatory.' I have no comment on the film or others connected with the picture.". In 2017 Schrader revisited his first cut and, working from DVD copies of the workprint, created a rough version of the film that approximates his initial vision under the new title Dark. Schrader's version of the film was not meant for official release or public exhibition, but can be seen by prior request at the UCLA Film and Television Archive, the Harry Ransom Center, and the Museum of Modern Art Department of Film. In 2018 he also made the film available via BitTorrent on The Pirate Bay." (Wikipedia)
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Christian_alternakid am 30.04.2021 um 14:53 Uhr:
Hätte ich irgendwie gern mehr gemocht, aber ist beinah unverständlich erzählt - ich habe überhaupt nicht verstanden, warum am Ende zunächst die Eskalation vermieden wird, damit sie dann doch noch in der Folgeszene passiert? Die Schauspielleistungen durch die Bank schlimm, da kann man weder Anton Yelchin noch Nicolas Cage ausnehmen. In der zweiten Hälfte zudem auch einfach öde, weil es Schrader hier einfach nicht gelingt, nachvollziehbar zu zeigen, was auf dem Spiel steht oder wer warum agiert.Da ich gestern erst "Mishima - Ein Leben in vier Akten" von Schrader gesehen habe, was inszenatorisch und schauspielerisch ein unbedingtes Meisterwerk ist, verblüfft mich schon sehr, dass zwei so qualitativ unterschiedliche Filme vom gleichen Regisseur & Autor sein können.
...oder auch nicht - denn offensichtlich war Paul Schrader aber selbst mit dieser veröffentlichten Version so unzufrieden, dass er unter dem Namen "Dark" eine alternative Vision herausgebracht hat:
"On October 16, 2014, Schrader posted on his Facebook page: "We lost the battle. 'Dying of the Light,' a film I wrote and directed, was taken away from me, reedited, scored and mixed without my input.". This post was accompanied by photographs of himself, Cage, Yelchin, and Refn wearing a T-shirt carrying the "non-disparagement" clause of their contracts which prohibits them from criticizing the film in question prior to, during, and in a period immediately following a project's release. Schrader wrote: "Here we are, Nick Cage, Anton Yelchin, Nic Refn and myself, wearing our 'non-disparagement' T shirts. The non-disparagement clause in an artist's contract gives the owners of the film the right to sue the artist should the owner deem anything the artist has said about the film to be 'derogatory.' I have no comment on the film or others connected with the picture.". In 2017 Schrader revisited his first cut and, working from DVD copies of the workprint, created a rough version of the film that approximates his initial vision under the new title Dark. Schrader's version of the film was not meant for official release or public exhibition, but can be seen by prior request at the UCLA Film and Television Archive, the Harry Ransom Center, and the Museum of Modern Art Department of Film. In 2018 he also made the film available via BitTorrent on The Pirate Bay." (Wikipedia)